mst

PR manager/external communications

Standplaats:
Lieshout
Startdatum:
01.10.2018
Einddatum:
28.02.2019
Uren per week:
24

Klant stelt acquisitie n.a.v. deze vacature niet op prijs. Bij niet naleven wordt partij uitgesloten van gunning.

Interim External Communications / PR Manager (company & brands), m/v

De external communications/ PR manager rapporteert aan de global  communications director en opereert in het communicatie team (external- en internal communications officers, contentmanager en stagiair). Hij/zij werkt nauw samen met de directie, managementteam, brandteams, digital team en verschillende pr-bureaus. Het betreft een tijdelijke functie ivm een zwangerschapsverlof, voor een periode van 5 maanden.
 
Verantwoordelijkheden
De external communications / PR manager  is verantwoordelijk alle externe communicatie activiteiten op het gebied van Corporate Communicatie, Corporate PR, communicatie en pr voor onze merken en Public Affairs en ondersteund al onze dochters wereldwijd.Dit behelst o.a. de volgende zaken.
 

·         Het initiëren, adviseren en coördineren van PR strategie en- activaties ism de marketingmanagers van de verschillende merken en is onderdeel van het campagneteam.

·         Het initiëren, adviseren en coördineren van PR activiteiten voor de corporate organisatie, dochterbedrijven en overige markten,

·         Het coördineren en voorbereiden van interviews en persaanvragen,

·         Woordvoering,

·         Crisiscommunicatie,

·         Het voorbereiden en begeleiden van de directie/management bij persinterviews,

·         Voorzien van statements aan interne stakeholders en pers,

·         Advies rondom (crisis pr) communicatievraagstukken interne stakeholders (directie en managementteam),

·         Formuleren key messaging en Q&A’s,

·         Het coördineren van media- en messagingtrainingen,

·         Advies en coordinatie van projecten voortkomend uit PR-waardige MVO activiteiten Het proactief onderhouden van relaties met relevante journalisten,

·         Het aansturen van het marketing PR bureau en corporate PR bureau,

·         Het deelnemen in interne stuurgroepen (crisisteam, cao stuurgroep, HR vraagstukken) en overlegorganen (Nederlandse Brouwers, STIVA), gerelateerd aan uitvoerende PR- en communicatieactiviteiten,

·         Het monitoren en rapporteren over nieuwswaarde in de organisatie,

·         300 jaar brouwerij Bavaria viering (externe relaties, consumenten)

·         Externe communicatie mbt onze nieuwe company identity

 De external communications/ pr manager is betrokken bij het bedrijf, is in staat om snel zijn/haar weg te vinden in onbekende situaties en maakt gebruik van creatieve, pragmatische werkvormen.
De ideale kandidaat heeft ervaring met pr, woordvoering, persomgang, mediatraining, communicatie en projectmanagement op verschillende niveaus binnen een bedrijf en heeft een natuurlijke overtuigingskracht. Hij/zij heeft een passie voor storytelling en is in staat de verhalen vanuit de organisatie door te vertalen richting PR en communicatieactiviteiten. Ervaring in FMCG-brance is een pré.
 
Profielschets

·         HBO/WO werk- en denkniveau (met een specialisatie in (corporate) communicatie).

·         Ruime ervaring (5 – 10 jaar) in een vergelijkbare positie.

·         Ervaring met woordvoering.

·         Brede kennis van tactische en strategische inzet van hedendaagse communicatiemiddelen.

·         Een sterke projectmanager en teamspeler.

·         Excellente schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.

·         Flexibel zijn, snel kunnen schakelen.

·         Proactief en initiatiefrijk.

·         Hands-on.

·         Kritische blik

 
Competentieprofiel
Sensitiviteit
Zich bewust tonen van andere mensen en de omgeving alsmede de eigen invloed hierop. Gedrag dat getuigt van het onderkennen van de gevoelens en behoeften van anderen. Politieke situaties herkennen en bedrijfsbelang voorop stellen.
 
Plannen en Organiseren
Op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen en benodigde tijd, acties en middelen aangeven om bepaalde doelen te kunnen bereiken. Denken in scenario’s en altijd een paar stappen voor zijn.
 
Resultaatgerichtheid
Het actief gericht zijn op het behalen van resultaten en doelstellingen en de bereidheid om in te grijpen bij tegenvallende resultaten. Kansen signaleren en er naar handelen.
  
Samenwerken
Actieve bijdrage leveren aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.

Let op: bij het vinden van de juiste kandidaat kan de aanbiedingstermijn eerder sluiten.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten